Studenții timișoreni și-au scris dorințele în scrisori adresate Moșului EduCrăciun

EduCrăciun, campania prin care studenții au avut oportunitatea de a-și face auzite dorințele în fața lui Moș EduCrăciun s-a încheiat cu succes zilele trecute. Prin această campanie, organizatorii au dorit să aducă o schimbare pozitivă în educație, antrenându-i pe studenți într-o acțiune care să găsească soluții la problemele din sistemul educațional, identificate în ediția anterioară a campaniei EduCrăciun. În perioada 13-15 decembrie, studenții au avut șansa de a scrie propria scrisoare Moșului, urmând ca ulterior aceste propuneri să fie soluționate prin realizarea unor focus group-uri de către studenții voluntari. Din totalul studenților care au scris Moșului, o mare parte a menționat nevoia ca facultățile să fie dotate cu tehnologii moderne. Campania a fost organizată de către MindsHub, o echipă formată din 16 studenți timișoreni care își doresc „să schimbe în bine fața educației”, cărora li s-au alăturat 7 organizații studențești din Timișoara. Campania a fost realizată în mod exclusiv de către și pentru studenți, fără avea vreo afiliere cu mediul academic.

Organizatorul campaniei, Andrei Mimiș, povestește despre campania EduCrăciun: „Din dorința de a face auzită vocea studenților, am reușit să organizăm și în acest an campania EduCrăciun. Știind deja problemele din sistemul educațional pe care studenții le-au identificat în anul anterior, de această dată ne-am propus să identificăm și modul în care am putea să intervenim pentru soluționarea problemelor. Eu personal mă declar surprins de deschiderea cu care studenții i-au scris și de această dată lui Moș EduCrăciun.”

Rezultatele au fost peste așteptări, campania EduCrăciun adunând peste 480 de scrisori din partea studenților din cele mai importante centre universitare timișorene. Cei mai harnici dintre studenți au fost cei de la Universitatea de Vest Timișoara și Politehnica Timișoara, unde, în cele 3 zile, ajutoarele Moșului au adunat trei sferturi din numărul total de scrisori. La capitolul dorințe, 45% dintre studenții participanți în campanie au exprimat nevoia de locuri de practică, orientate spre partea aplicativă a ceea ce ei studiază, 30% au menționat nevoia unei infrastructuri moderne în cadrul facultăților și o curriculă adaptată cerințelor pieței muncii. Exprimată în proporție de 25%, relația profesor-student a fost, de asemenea, una dintre soluțiile apreciate de studenți pentru progresul în carieră. Alte mențiuni au făcut referire la accesul la informații de actualitate și mentorat (40%), accesul la oportunitățile din piață (18%), burse și bugete pentru materiale didactice (14%) ș.a.

Leave a Reply

Your email address will not be published.