Planul Enel pentru 2017-2019: Digitalizare și orientare către client

francesco-starace-ceo-enel-capital-markets-dayNoul plan al Enel pentru 2017-2019 introduce digitalizarea și orientarea către client în pilonii strategici prezentați anul trecut. Aceste două noi elemente vor permite strategiei Enel să accelereze crearea de valoare pentru acționarii Grupului. Digitalizare va însemna investiții de 4,7 miliarde de euro în digitalizarea portofoliului de active, operațiunilor și proceselor Enel și în sporirea conectivității. Obiectivul este o creștere cumulată a contribuției la EBITDA cu 1,6 miliarde de euro în perioada 2017 – 2019. Orientarea către client: accent pe consolidarea operațiunilor legate de client pentru a proteja și dezvolta cel mai important activ al Enel, portofoliul de peste 60 de milioane de utilizatori finali; contribuție EBITDA de 3 miliarde de euro în 2019.

Francesco Starace, CEO al Enel, a declarat: „După ce am prezentat planul nostru strategic de transformare la începutul anului 2015, am revenit cu o variantă actualizată, care prevedea atingerea mai rapidă a obiectivelor, la finalul anului trecut. Operațiunile noastre au depășit țintele stabilite, așa că suntem acum în măsură să trecem la nivelul următor al strategiei noastre, cu un an mai devreme. Enel este o organizație mai concentrată, mai eficientă și mai profitabilă, deoarece modelul de afaceri durabil pe care l-am construit are rezultate. În forma actualizată a strategiei, prezentată astăzi, adăugăm digitizarea și orientarea către client drept pârghii pentru a continua crearea de valoare în toate elementele care constituie pilonii noștri strategici. Toate acestea vor îmbunătăți profitabilitatea și fluxurile de numerar, astfel încât putem crește dividendele și putem avea în vedere un program de răscumpărare a acțiunilor noastre, rămânând în același timp pe traiectoria de creștere solidă.”

Eficiență operațională: economii de 1 miliard de euro în 2019 comparativ cu 2016, în creștere cu 500 de milioane de euro comparativ cu planul anterior, în principal, din reducerea cheltuielilor operaționale (OPEX), datorită digitalizării. Creșterea industrială: accent puternic pe rețele și sursele regenerabile de energie. Adăugarea unui model cu necesități mai reduse de capital “Construiește, vinde și operează” (Build, Sell and Operate – BSO) în domeniul energiei regenerabile. Simplificarea grupului: reducerea complexității structurii la nivelul tuturor țărilor, în special în structurile America Latină și Regenerabile.

Managementul activ al portofoliului: creșterea rotației activelor până la 8 miliarde de euro, de la 6 miliarde de euro, cu o țintă reînnoibilă, care vizează intervale de câte trei ani. Opțiunea de răscumpărare de acțiuni în valoare de până la 2 miliarde de euro, care urmează să fie supusă aprobării în AGA Enel din 2017. Remunerarea acționarilor: rata de distribuire a dividendelor majorată la 65% din profitul curent net al grupului în 2017 (de la 60%) și la 70% pentru 2018 și 2019 (de la 65%). Dividend minim va fi de 0,21 euro pe acțiune pentru rezultatele din 2017.

Leave a Reply

Your email address will not be published.