ING Bank România a raportat în primele nouă luni ale anului 2016 o creștere comercială solidă, atât portofoliul de credite cât și cel de clienți activi menținându-se pe o traiectorie ascendentă. • ING Bank România a înregistrat în primele nouă luni un profit net de 391 milioane RON, cu 56% mai mult decât în aceeași perioadă a anului precedent. Acest câștig exceptional a fost generat de vânzarea de acțiuni Visa, în al doilea trimestru al anului 2016, şi de creşterea afacerii. Portofoliul de credite a ajuns la 17 miliarde RON la sfârșitul lunii septembrie 2016, o creștere de 29% în ultimele 12 luni. În primele nouă luni din 2016, ING a atras peste 100.000 clienți activi noi, o creștere aproape dublă (+88%), comparativ cu perioada similară a anului 2015.
In primele trei trimestre ale anului 2016, venitul total a crescut cu 32% față de aceeași perioadă a anului 2015, ajungând la 988 milioane RON. Câștigul se datorează dezvoltării afacerii și veniturilor din tranzacția cu acțiuni Visa. Excluzând impactul vânzării de acțiuni Visa, venitul total s-a ridicat la 865 milioane RON, o creștere de 16%. Costurile operaționale au atins pragul de 470 de milioane RON, cu 13% mai mult decât în perioada similară a anului precedent, în principal prin creșterea costurilor cu angajaţii, costurilor de reglementare și investițiilor în tehnologie.
Costurile cu provizioanele de risc au ajuns la 53 de milioane RON, față de 32 milioane RON în primele nouă luni din anul precedent, variație care vine din creșterea în volum a creditelor noi. Rata creditelor neperformante s-a îmbunătățit, de la 5,4% în perioada ianuarie – septembrie 2015, la 4% la sfârșitul lui septembrie 2016, reflectând abordarea responsabilă în creditare a ING. Raportul costuri/ venituri este de 54,4% (47,6% incluzând tranzacția cu acţiuni Visa), cu ROE la 19,3% (26,2% incluzând tranzacția cu acţiuni Visa).