Telekom Romania: Veniturile în T3 2016 au fost de 149,1 milioane euro, cu 3,9% mai mari decât în T3 2015

anastasios-tzoulas_cfo-telekom-romaniaTelekom Romania Communications și Telekom Romania Mobile Communications au anunțat principalii indicatori de performanță pentru al treilea trimestru din 2016, încheiat la 30 septembrie 2016, conform datelor publicate astăzi de către OTE Group.

“Acest trimestru a fost marcat de rezultate pozitive generate de segmentele cu creștere constantă, precum serviciile TV și segmentul wholesale, ceea ce a condus la venituri totale mai mari înregistrate atât de fix, cât și de mobil. Ușoara scădere a numărului de utilizatori ai Telekom Romania Mobile Communications este contrabalansată de creșterea bazei de clienți MagentaONE, o tendință care arată interesul pentru servicii integrate fixe și mobile. Numărul de clienți business de pe segmentul mobil a crescut ca urmare a sinergiilor fix-mobil. Continuăm să ne concentrăm pe îmbunătățirea experienței clienților, oferindu-le rețele 4G și de fibră optică extinse și diversificându-ne portofoliul de soluții IT&C pentru companii. În această privință, în ultimele trei luni, am crescut acoperirea FTTx cu aproximativ 16%, până la două milioane de gospodării acoperite de această tehnologie superioară”, a spus Anastasios Tzoulas, Director Executiv Financiar, Telekom Romania.

Rezultatele financiare pentru T3 2016 raportate de Telekom Romania Communications au fost marcate de o creștere a veniturilor și a EBITDA, precum și de evoluția constantă a ofertelor convergente fix-mobil, TV și wholesale. Veniturile au fost de 149,1 milioane euro, cu 3,9% mai mari decât în T3 2015, iar pentru primele nouă luni ale anului, acestea au ajuns la 435,7 milioane euro, mai mici cu 1,6% față de aceeași perioadă a anului 2015. Pro Forma EBITDA (câştigurile operaţionale înaintea dobânzilor, taxelor, deprecierii şi amortizărilor, excluzând costurile de restructurare) pentru T3 2016 a fost de 29,5 milioane euro față de 23,9 milioane euro în T3 2015, mai mare cu 23,4%, în principal datorită controlului strict al costurilor indirecte, al evoluției segmentului wholesale și a proiectului Ro-NET, în timp ce pentru perioada aferentă primelor nouă luni a fost mai mică cu 21,3%, ajungând la 65,2 milioane euro versus 82,8 milioane euro de la un an la altul. Costurile operaționale, excluzând deprecierea, amortizarea, cheltuielile legate de programele de pensionare voluntară şi costurile de restructurare, au rămas la nivelul celor din T3 2015, în ciuda unor costuri de interconectare mai mari.

Telekom Romania Communications a înregistrat 338.232 de clienți pentru ofertele convergente MagentaONE, cu 92% mai mulți față de T3 2015. Creșterea cu 2,1% a bazei de clienți de servicii TV este în linie cu cele raportate în trimestrele anterioare. Numărul abonaților TV a ajuns la 1,46 milioane la finalul lui septembrie 2016, cu venituri aferente mai mari cu 5% față de T3 2015. Tehnologia TV din portofoliul Telekom cu cea mai mare rată de creștere a fost IPTV. În ceea ce privește FTTx, acoperirea cu fibră optică a crescut la aproape două milioane de gospodării, de la 1,7 milioane la finalul T2 2016. Clienții care optează pentru această tehnologie beneficiază de viteze de până la 1 Gbps pentru Internet și de servicii de televiziune interactivă (IPTV). Numărul abonaților de Internet broadband (atât de pe segmentul fix, cât și de pe cel mobil) a rămas relativ stabil în T3 2016 versus T2 2016, atingând 1,188 milioane față de 1,194 milioane. Veniturile generate de serviciul de Internet pentru T3 2016 au scăzut uşor (-1%) comparativ cu perioada similară a anului 2015. Utilizatorii de voce (fixă și mobilă) au fost 2,165 milioane. În ciuda evoluției veniturilor din servicii mobile, veniturile din voce fixă s-au redus cu 13% în T3 2016.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *