BCR: Profit net 1,1 miliarde lei, 6 miliarde lei credite noi acordate

bcrÎn primele nouă luni ale anului 2016, BCR a acordat clienţilor retail şi corporate 6,0 miliarde LEI credite noi. Banca a atins un număr de 200.000 de clienţi cărora le-a oferit soluţii de reducere a sarcinii financiare. Rata creditelor neperfomante a scăzut la 13,3% faţă de 22,2% în septembrie 2015; gradul de acoperire a creditelor neperformante cu provizioane se situa la un nivel foarte confortabil de 79,7% în septembrie 2016. BCR a realizat un profit net de 1.145,4 milioane LEI în primele nouă luni din 2016.

”Ne bazăm pe un bilanţ solid care ne permite să ne concentrăm pe dezvoltarea afacerilor cu clienţii. Le mulţumim acestora pentru încrederea pe care o au în soluţiile comerciale pe care le propunem şi pentru loialitatea lor faţă de BCR. Ancorăm modul de a oferi valoare adăugată clienţilor noştri în accesibilitatea serviciilor, protecţie şi ebcr-rezultateducaţie financiară. Acestea sunt cheile către succesul nostru. Pe de altă parte, suntem preocupaţi de o serie de provocări legislative în sistemul bancar. Suntem realmente îngrijoraţi de anumite evoluţii, care considerăm că vor împiedica direcţionarea sustenabilă şi eficientă a resurselor financiare către infrastructură, educaţie, tehnologie ori calitatea vieţii – priorităţi indisputabile pentru România”, a declarat Sergiu Manea, CEO al BCR.

Rezultatul operaţional a fost de 1.067,9 milioane LEI (238,1 milioane EUR) cu 11,1% mai redus decât în anul precedent, 1.201,2 milioane LEI (270,5 milioane EUR), din cauza veniturilor operaţionale mai mici, afectate de impactul unei contribuţii reduse din derularea creditelor neperformante şi un mediu dominat de scăderea dobânzilor. În primele nouă luni ale anului 2016, BCR a acordat clienţilor retail şi corporate 6 miliarde LEI credite noi. În activitatea bancară dedicată persoanelor fizice, BCR a acordat volume noi de credite în valoare totală de 3,8 miliarde LEI, înregistrându-se vânzari solide de credite negarantate şi garantate – în special datorită programului Prima Casă, ca urmare a alocării unui plafon de garantare suplimentar, deja epuizat în prezent. BCR urmăreşte cu succes activarea bazei de clienţi prin intermediul serviciilor de internet şi mobile banking (creşteri anuale de 30%, respectiv 150%), cont de bază cu card de debit ataşat gratuit, precum şi tranzacţiile la ATM şi POS (creşteri anuale de 20%). BCR a fost prima instituţie financiară locală care a implementat prevederile Directivei Europene 17 privind creditele pentru consumatori. Totodată, BCR a ajuns la un număr de 200.000 de clienţi cărora le-a oferit soluţii comerciale sustenabile pentru scăderea îndatorării şi creşterea loialităţii.

Leave a Reply

Your email address will not be published.