Lidl România strânge fonduri în magazinele proprii în beneficiul proiectului Pâine și Mâine

paine-si-maine-1Lidl România continuă parteneriatul cu World Vision în beneficiul proiectului Pâine și Mâine prin care le sunt oferite o masă caldă la școală și un program de after-school copiilor din zone rurale defavorizate.

Donația de 100.000 de euro realizată de companie la începutul anului 2016 va fi suplimentată anul aceasta prin campania de strângere de fonduri lansată în magazine.
Donațiile strânse prin intermediul campaniei din magazinele Lidl și prin SMS la 8844 cu textul „Pâine” vor asigura masa caldă și programul de after-school pentru un număr adițional de 405 copii incluși astfel în program în noul an școlar.
Pâine și Mâine, proiect desfășurat de World Vision România în beneficiul celor mai vulnerabili copii din mediul rural, cuprinde acum 18 sate din trei județe și un număr de 618 copii din ciclul primar. Costul total pentru intervenția de un an, care cuprinde o masă caldă oferită zilnic și programul de after-school, este depaine-si-maine-2 aproximativ 440.000 euro.

Toți copiii ar trebui să se bucure de dreptul la educație, indiferent de mediul din care provin. Aşadar, prin continuarea susținerii proiectului “Pâine şi Mâine”, dorim să le oferim şansa unei bune dezvoltări celor 618 copii din cele 3 județe în care partenerii noştri de la World Vision România au extins programul. Încă din momentul zero am înțeles importanța proiectului şi faptul că este esențială implementarea acestuia pentru a le oferi copiilor din mediile defavorizate din România o șansă la o zi de mâine mai bună. Astfel, am demarat o nouă campanie de donații la casele de marcat, care se va desfășura până pe 31 decembrie şi ne-am bucura să îi avem în continuare alături de noi pe clienții noştri.”, a declarat Maria Pârvuleasa, PR&CSR Manager Lidl România.

Scopul proiectului este combaterea eficientă a abandonului școlar în mediul rural, reducerea decalajelor și a absenteismului în zonele defavorizate. Rata abandonului școlar în România atinge 18%1, cu mult peste media europeană de 11%, iar copiii din zonele defavorizate ale țării prezintă un risc de abandon crescut.
Etapa pilot a proiectului, realizată în perioada aprilie – iunie, a ajutat 213 copii și a demonstrat că impactul acestei intervenții în viața copiilor este semnificativ. Astfel, în județul Dolj s-a observat o scădere a absențelor școlare cu 34% în iunie față de luna mai. În plus, cele două ore de after-school au ajutat la creșterea performanțelor școlare, cu 15% mai mulți elevi finalizând semestrul doi cu media Foarte bine față de semestrul anterior.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *