Potrivit SOLE Luxury Boutique, unul dintre cei mai mari retaileri de produse fashion şi de înfrumusețare, vânzările produselor destinate îngrijirii părului au înregistrat o creștere de cca. 35% în ultimul an, reprezentând în acest moment o cincime din totalul vânzărilor lunare ale companiei. Potrivit reprezentantei SOLE, cele mai vândute produse destinate îngrijirii podoabei capilare sunt șamponul premium și periile profesionale de îndreptat părul. Din punct de vedere al celor mai căutate branduri, Kerastase și Wella domină topul pe segmentul de cosmetice, iar About Beauty pe cel de accesorii. Încrederea în brand contează cel mai mult în decizia de cumpărare În ceea ce privește profilul clienților și criteriile lor în decizia de achiziție, Angela Țiboc subliniază faptul că româncele pun preț pe brandurile recunoscute ca fiind profesionale și ale căror efecte vizibile le-au observat după un singur test la saloanele de specialitate.
„Produsele pentru îngrijirea părului câștigă tot mai mult teren în business-ul SOLE. De la lună la lună, observăm un interes în creștere atât pe segmentul de cosmetice, cât și pe cel de accesorii. De altfel, în ultimele 12 luni, încasările pe această categorie de produse au crescut cu 35%, ajungând să reprezinte 20% din vânzările dintr-o lună. În plus, este remarcabil faptul că procentul cumpărătorilor bărbați se află de asemenea în creștere”, spune Angela Țiboc, Director al Diviziei de Fashion & Lifestyle a SOLE.
Astfel, alegând un produs Kerastase sau Wella, consideră că merg la sigur și de aceea sunt dispuse să aloce bugete semnificative în această direcție. Pe de altă parte, clienții bărbați sunt cei care, de asemenea, au încredere în anumite branduri, fiind fideli acestora, potrivit datelor SOLE. Ei reprezintă 10% din totalul clienților retalierului pe categoria produselor de îngrijire a părului, însă acest procent este în creștere continuă. La fel, suma alocată de bărbați este în creștere, ei alegând în majoritatea cazurilor game întregi de produse. Coșul mediu de cumpărături este de 200 lei Bugetul mediu alocat de clienții SOLE, fie că sunt femei, fie că sunt bărbați, este de 200 lei, iar cele mai multe vânzări provin din mediul online. De altfel, magazinul Soleshop.ro generează 70% din afacerile retailerului, restul de 30% fiind atribuit celor 3 magazine fizice din București, Baia Mare și Cluj-Napoca.