Sfera Business: 83% dintre companii nu au abilitatea de a cuantifica în mod corect rezultatele unei campanii promoționale

elena-badea_sfera-businessCele două roluri ale managerului de vânzări, “generator de business” și “lider/model pentru echipa proprie”, care au fost în top în 2015 și-au inversat ordinea în 2016. Pe primul loc este acum rolul de “lider/model pentru echipa proprie” (în creștere de la 57% la 68%), urmat de cel de “generator de business” (în creștere de la 62% la 65%). Mai mult, 73% dintre liderii din vânzări din România consideră că relația vânzător-client a cunoscut o îmbunătățire în ultimii ani, conform noii ediții a studiului “Provocările unui Manager de Vânzări”, realizat de Sfera Business.

“În ultimul an, procentul companiilor care spun că au clienți mai orientați către rezultatele imediate ale procesului de cumpărare în detrimentul relației de parteneriat pe termen lung a crescut de la 29% la 35%. În egală măsură procentul respondenților care spun că relația personală contează mai mult a scăzut semnificativ, de la 37% la 26%. În acest context este de înțeles de ce numărul celor care consideră că negocierile contractuale sunt extrem de dure a crescut de la 15% în 2015 la 27% în 2016”, spune Cătălin Stancu, Managing Partner, Sfera Business.

Studiul Sfera Business își propune să facă o radiografie a provocărilor întâlnite de managerii de vânzări din România și are la bază răspunsurile a 156 de lideri din zona de vânzări din companii românești din 11 industrii diferite. La ediția curentă, cea de-a doua de când Sfera Business realizează acest studiu, sunt prezentare date comparative 2015 – 2016.

“Cea de-a doua ediție a studiului aduce informații relevante privind provocările aflate pe agenda managerilor de vânzări, deoarece, dincolo de rezultatele ediției curente, avem și datele comparative cu ediția de anul trecut. Iată de ce acest raport este o radiografie a modului în care companiile percep și găsesc soluții pentru provocările managerilo de vânzări. Este de asemenea un instrument de lucru pentru aceștia, care să le faciliteze dialogul cu membrii conducerii executive a companiei pentru structurarea unei abordări coerente la nivel strategic”, spune Elena Badea, Partner & Senior Consultant, Sfera Business.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *