Studiu BCR: 57% dintre adolescenți sunt clienți ai unei bănci

bcrTinerii din România sunt atrași de instrumentele financiare moderne, dar au nevoie de o educație financiară mai bună, se arată într-un studiu al Băncii Comerciale Române. 63% dintre adolescenți (14-19 ani) au trecut pragul unei bănci, în ultimele trei luni, dar peste 80% dintre tinerii între 14 și 25 de ani au învățat cum să-și gestioneze banii în cadrul familiei, în timp ce numai 15% au aflat de la școală. În plus, tinerii își doresc să aibă la dispoziție servicii bancare de ultimă generație, cum ar fi plăți prin telefon (55%) și autentificare prin amprentă (71%).

Studiul “Percepția tinerilor despre sistemul bancar din România”, realizat de Banca Comercială Română (BCR), oferă o imagine despre nivelul actual de cunoștințe și comportamentul tinerilor din România, în raport cu instituțiile financiare. Astfel, 57% dintre tinerii de 14-19 ani din România sunt clienți ai unei bănci, procent care crește la 92% pe segmentul de vârstă 20-25 de ani. 51% dintre tinerii de 20-25 de ani sunt angajați, iar 58% câștigă cel puțin 1.000 de lei, lucru care îi determină să-și completeze veniturile din salariu dinspre familie (47%), ponderea totală a celor care primesc bani de la familie, pe această grupă de vârstă, fiind de 67%.

Acesta este și unul dintre motivele pentru care, în cazul tuturor tinerilor de până în 25 de ani, educația financiară provine, predominant, din familie (80%), în timp ce școala deține o pondere de numai 15%.

Leave a Reply

Your email address will not be published.