În primele 8 luni ale acestui an, vânzările de echipamente marca VIKING, destinate întreținerii spațiilor verzi, au crescut cu 29% față de aceeași perioadă din 2015. Utilajele VIKING sunt produse de compania austriacă cu același nume, parte a grupului german STIHL. Produsele VIKING sunt distribuite în țară de rețeaua de dealeri STIHL, care cuprinde peste 300 de magazine.
„Noi punem această creștere semnificativă a vânzărilor pe seama investițiilor în reamenajarea spațiilor de distribuție și extinderii rețelei comerciale, un proiect în desfășurare evaluat la aproximativ 5 milioane de euro. De asemenea, un factor important care a contribuit la această creștere este reprezentat de modificările și îmbunătățirile aduse la rețeaua de service-uri a dealerilor. O mare parte a creșterii vine de pe segmentul utilizatorilor casnici, cu un nivel ridicat de informare și educație în ceea ce privește folosirea unor astfel de echipamente. În plus, cererea de produse VIKING este tot mai mare în zona administrațiilor locale care îngrijesc spațiile verzi din București și din țară. În acest context ne așteptăm ca până la sfârșitul anului procentul de creștere a vânzărilor să ajungă la 30% pentru toate gamele de produse VIKING”, declară Ioan Mezei director general STIHL România.
În topul vânzărilor VIKING se mențin în continuare mașinile de tuns iarbă pe benzină, urmate de cele electrice și de motocultoare. O altă grupă de produse VIKING cu creșteri spectaculoase este cea a scarificatoarelor, unde a fost înregistrată o dublare a vânzărilor.
“O evoluție extrem de bună o avem pe un produs high-end, lansat recent pe piață și anume robotul de tuns iarbă iMow. Vânzările acestui echipament au crescut cu 40% față de anul trecut. Roboțelul de tuns iarbă a atras atenția iubitorilor de produse ultra-smart, dar și a celor care doresc să optimizeze timpul dedicat îngrijirii gazonului, putând fi setat să îngrijească în mod autonom și nesupravegheat suprafețe chiar și până la 4000 de metri pătrați”, adăugă Ioan Mezei.