Noul apel pentru campanii multianuale de promovare a produselor agricole, lansat de Comisia Europeană în 12 ianuarie, are la dispoziție un buget total de 128,5 milioane de euro, cu rate de finanțare a proiectelor de la 70 la 85%. Programele selectate se vor desfăşura în Uniunea Europeană şi în ţări terţe și vor avea ca obiectiv promovarea consumului şi a produselor europene de calitate. Termenul-limită pentru depunerea propunerilor de finanțare este 20 aprilie 2017.
„Proiectele pe care le-am primit în 2016 ne-au arătat că noua politică de promovare s-a dovedit a fi mult mai deschisă, deoarece mai mult de jumătate din proiectele selecţionate nu beneficiaseră până atunci de o finanţare europeană. Priorităţile pentru anul 2017 reflectă mai mult ca niciodată deschiderea spre ţările terţe, în creştere faţă de anii anteriori”, a declarat Phil Hogan, comisarului european pentru agricultură și dezvoltare rurală.
Apelul se referă atat propuneri de programe simple, urmând a fi depuse de una sau mai multe organizații dintr-un singur stat membru (buget de 85,5 milioane de euro), cat si la propuneri de programe multiple, urmând a fi depuse de organizații din mai multe state membre sau de mai multe organizații de nivel european (buget de 43 milioane de euro).
Comisia Europeană va organiza o zi de informare pe această temă, în data de 31 ianuarie, la Bruxelles. Aceasta va fi dedicată consilierii beneficiarilor potenţiali în definirea proiectelor lor, precum şi prezentării de exemple de programe de succes. Ea va fi deschisă participării tuturor părților interesate – viitori beneficiari, agenții de publicitate ca organisme de implementare, autorități naționale.