Potrivit datelor Ariston Thermo România, liderul pieţei locale de centrale termice şi boilere electrice, lunile de toamnă reprezintă vârful vânzărilor pe segmentul de centrale termice. Astfel, în perioada septembrie – noiembrie sunt comercializate circa 43% din volumul total de produse din întregul an.
„Motivele principale pentru care oamenii preferă să facă această achiziție toamna sunt determinate de procesul dificil de debranșare de la sistemul centralizat și faptul că preferă să amâne această acțiune până la scăderea temperaturilor, când și bugetele lor sunt reconfigurate pentru a putea face noi investiții”, a declarat Cătălin Drăguleanu, Country Manager Ariston Thermo Romȃnia.
Avȃnd ȋn vedere că procesul de debranșare poate fi unul anevoios, care poate dura chiar și cȃteva luni, ȋn funcție de oraș și de procedurile impuse de fiecare furnizor de energie termică, cei ce vor să treacă la un sistem de încălzire propriu demarează formalitățile ȋncă din timpul verii, pentru a avea siguranța că finalizează procesul, ȋnainte de venirea sezonului rece.
„Consumatorii își doresc în continuare reducerea costurilor de încălzire și un confort sporit în propriile locuințe și, în aceste condiții, sunt dispuși să depună eforturile necesare în procesul de debranșare, având astfel dreptul de a decide cum să ȋși ȋncălzească locuințele și cȃt să plătească pentru acest lucru”, a menționat reprezentantul companiei.
Astfel, unul dintre principalii factori ai acestei evoluții ȋl constituie creșterea numărului de debranșări în perioada septembrie-noiembrie, față de alte perioade ale anului. Conform datelor ANRSC, în ultimii 3 ani s-au raportat peste 60.000 de debranșări doar în lunile de toamnă, sumă care reprezintă peste 60% din totalul locuințelor deconectate în perioada 2014-2016.