Studiu IKEA: ce face o casă să fie acasă

Acasă este locul în care oamenii fac primii pași, în care se dezvoltă și în care se relaxează. Acasă oricine se întoarce cu drag și se simte în siguranță, iar 1 din 2 bucureșteni asociază casa în care locuiesc cu un miros unic. Timpul petrecut cu familia și prietenii, dar și iluminatul, creează pentru 75% dintre bucureșteni sentimentul de acasă.

Cercetarea locală vine în completarea studiului global „Life at Home Report” derulat de compania IKEA în 2016. Cea de-a treia ediție a „Life at Home Report” este o cercetare despre „Ce face o casă să fie acasă” în diferite zone ale globului și s-a axat pe următoarele 12 capitale din lume: Berlin, Londra, Madrid, Moscova, Mumbai, New York, Paris, Shanghai, Stockholm, Sydney, Toronto și Zürich.

Într-o lume care se schimbă constant, pentru IKEA Group este important să înțelegem cum evoluează locuințele și care este percepția oamenilor despre ce înseamnă o viață de zi cu zi mai bună acasă. Asta își propune compania să afle prin studiile Life at Home Report, iar cea mai importantă lecție din studiul de anul acesta este că ideea de „ce face o casă să fie acasă” a fost redefinită.

Rezultatele studiului replicat pentru București se împart în patru categorii, întocmai ca în studiul global: spațiu, lucruri, relații și loc.

Noul studiu IKEA Life at Home Report pentru București a fost lansat în cadrul Romanian Design Week, într-un eveniment care a deschis seria conferințelor RDW. Camilla Hammar – ‎Planning & Research Manager IKEA Group, Vintilă Mihăilescu – Antropolog, profesor la Școala Națională de Științe Politice și Administrative și Laurenția Onea – Communication & Interior Designer IKEA România au interpretat datele studiului și au venit cu noi detalii despre obiceiurile pe care le au bucureștenii acasă.

„Mă bucur că am putut coordona noul studiu IKEA și mi se pare fascinant cum părerile oamenilor din diferite culturi se aseamănă. Acasă nu mai înseamnă un spațiu fizic, ci este un loc de care suntem atașați, în care ne simțim în siguranță și în care interacționăm cu cei mai dragi oameni din viața noastră. Practic, cu toții ne dorim ca acasă să fie locul în care ne putem relaxa și odihni, dar și de unde să pornim curioși în explorarea unor noi provocări, să păstrăm relații și amintiri vechi sau să facem loc pentru altele noi,” a declarat Camilla Hammar, ‎Planning & Research Manager IKEA Group.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Sunt o persoana :) *